Strona główna » Testy psychologiczne dla młodzieży i dorosłych
Centrum Terapii Blulandia, oferując kompleksowe testy psychologiczne dla młodzieży i dorosłych, wspiera diagnozowanie oraz leczenie problemów psychologicznych, emocjonalnych i poznawczych, dostosowując narzędzia do indywidualnych potrzeb pacjentów.
Znajdziesz u nas profesjonalną pomoc
Jest narzędziem przeznaczonym do badania różnych cech osobowościowych. Test stosuje się zarówno w indywidualnej diagnozie osobowości, między innymi do celów klinicznych, jak i w badaniach naukowych, na przykład do badania archetypów kulturowych czy stereotypów, w badaniach psychologii środowiskowej i wielu innych dziedzinach.
Jest wielowymiarową baterią testów służącą do pomiaru inteligencji ogólnej.
Jest wielowymiarowym narzędziem służącym do diagnozy inteligencji ogólnej. Jest zrewidowaną wersją baterii APIS-Z. Stosowana głównie przy selekcji, rekrutacji oraz w doradztwie zawodowym.
Inwentarz Depresji Becka jest narzędziem do pomiaru nasilenia depresji u pacjentów diagnozowanych psychiatrycznie. Może być pomocny w rozpoznawaniu epizodu depresji zgodnie z przyjętymi kryteriami diagnostycznymi oraz monitorowaniu stanu chorego. Przydatny jest także w badaniach naukowych.
Mierzona kwestionariuszem BHI-12 nadzieja podstawowa rozumiana jest, zgodnie z teorią E. Eriksona, jako przeświadczenie jednostki o uporządkowaniu i sensowności świata oraz jego przychylności ludziom. Test znajduje zastosowanie w badaniach naukowych oraz w diagnozie indywidualnej.
Bochumski Inwentarz Osobowościowych Wyznaczników Pracy. BIP przeznaczony jest do pomiaru różnych aspektów osobowościowych ważnych z punktu widzenia efektywnego funkcjonowania zawodowego. Może być wykorzystywany w procesach selekcyjnych, w procesach rozwojowych i coachingu, w doradztwie zawodowym oraz w badaniach kompetencji kadry kierowniczej.
Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Depresji u Dzieci i Młodzieży – Zestaw kwestionariuszy CDI 2 zawiera komplet narzędzi diagnostycznych, które zapewniają wszechstronną ocenę symptomów depresji u dzieci w wieku od 7 do 18 lat. CDI 2 umożliwia opis dziecka z trzech różnych perspektyw. Może pomóc w identyfikacji dzieci i adolescentów cierpiących z powodu objawów depresyjnych. W połączeniu z innymi istotnymi źródłami informacji narzędzia te mogą pomóc we wczesnej identyfikacji młodzieży podatnej na depresję, a także mogą służyć do monitorowania efektów leczenia. Może wypełnić osoba badana (S – samoopis) rodzic i nauczyciel.
Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – wersja 2 zrewidowana przez Rudolfa H. Weißa we współpracy z Bernhardem Weißem – Służy do pomiaru inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. Zadania wymagają rozumowania indukcyjnego na materiale geometrycznym. Może być użyteczny wszędzie tam, gdzie ocena tej zdolności jest ważna z punktu widzenia prognozowania dalszych osiągnięć jednostki. Test można rekomendować zarówno do stosowania w poradnictwie szkolnym, jak i zawodowym.
Neutralny Kulturowo Test Inteligencji – wersja 3 Raymonda B. Cattella i Alberty K.S. Cattell. Służy do pomiaru inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. Zadania wymagają rozumowania indukcyjnego na materiale geometrycznym. Przeznaczony jest dla osób o ponadprzeciętnym poziomie inteligencji. Można go rekomendować do celów selekcji zawodowej i poradnictwa szkolno-zawodowego.
Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych – Kwestionariusz do diagnozowania stylów radzenia sobie ze stresem. Stosowany do celów badawczych i praktycznych, na przykład jako narzędzie w badaniach kwalifikacyjnych na określone stanowiska pracy w pewnych zawodach (policjanci, strażacy, wojskowi, kierowcy), czy w badaniach osób ubiegających się o zezwolenie na posiadanie broni.
Służy do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących. Diagnoza obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka, umożliwiając analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów. Może służyć do badań przesiewowych oraz badań służących dopasowaniu programu terapii do potrzeb dziecka, śledzenia postępów terapii i modyfikowania jej w razie potrzeby. Pozwala na określenie prawdopodobieństwa występowania ADHD.
Człowiek W Pracy jest przeznaczony do pomiaru poczucia umiejscowienia kontroli odnoszącego się do pracy. Może być stosowany do celów selekcji zawodowej i alokacji już zatrudnionych pracowników. Także w badaniach naukowych, szczególnie dotyczących problematyki uwarunkowań funkcjonowania pracowników i ich efektywności zawodowej.
Dwuwymiarowy Inwentarz Inteligencji Emocjonalnej. Przeznaczony jest do pomiaru podstawowych komponentów inteligencji emocjonalnej. Stosowany przede wszystkim do celów badań naukowych, a w ograniczonym zakresie do diagnozy indywidualnej.
Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu. Wersja zrewidowana. FCZ-KT(R), podobnie jak poprzednia wersja inwentarza, jest narzędziem służącym do diagnozowania podstawowych, pierwotnie biologicznie uwarunkowanych wymiarów temperamentu, stanowiącego część składową osobowości zgodnie z Regulacyjną Teorią Temperamentu i odnosi się do formalnego, nie zaś treściowego aspektu zachowania. Kwestionariusz znajduje zastosowanie zarówno w badaniach naukowych, jak i aplikacyjnych – może być wykorzystywany w doradztwie zawodowym, wychowawczym, procesach rekrutacyjnych, badaniach klinicznych.
Inwentarz do Oceny Płci Psychologicznej – IPP jest narzędziem służącym do oceny płci psychologicznej jednostki. Płeć psychologiczna rozumiana jest jako spontaniczna gotowość do posługiwania się wymiarem płci w odniesieniu do siebie i świata. Stosowany przede wszystkim do celów badawczych.
Kwestionariusz Kompetencji Społecznych – służy do oceny kompetencji społecznych rozumianych jako nabyte umiejętności warunkujące efektywność funkcjonowania cPLNowieka w różnych sytuacjach społecznych. Może być stosowany zarówno do celów badań naukowych, jak i – w charakterze narzędzia pomocniczego – w praktyce diagnostycznej (poradnictwo kliniczne, doradztwo zawodowe) i w celach selekcyjnych.
Kwestionariusz Nadziei na Sukces – Mierzona kwestionariuszem KNS nadzieja na sukces odnosi się do siły oczekiwania pozytywnych efektów własnych działań. Test znajduje zastosowanie w badaniach naukowych oraz w diagnozie indywidualnej do prognozowania łatwości adaptacji do środowiska i nowych wyzwań.
Kwestionariusz do Pomiaru Depresji – Kwestionariusz składa się z 75 stwierdzeń. Pozycje dobierane były tak, by odzwierciedlały podstawowe objawy związane z obniżeniem nastroju, takie jak utrata energii, anhedonia, myśli samobójcze, pesymizm i poczucie winy. KPD może być wykorzystywany zarówno w diagnozie klinicznej, jak i w badaniach naukowych. Może być stosowany nie tylko w badaniach przesiewowych, lecz także w diagnozie indywidualnej. Z powodzeniem może być także wykorzystywany przy monitorowaniu przebiegu choroby i postępów w terapii.
Kwestionariusz Refleksyjności – Kwestionariusz Refleksyjności służy do diagnozy refleksyjności jako cechy stylu poznawczego. Pozwala na osobną ocenę dwu jej typów – refleksyjności rozumianej jako aktywność poznawcza związana z silną motywacją zadaniową i zaufaniem do własnych możliwości oraz refleksyjności rozumianej jako ostrożność wynikająca z lęku przed niepowodzeniem i braku wiary w siebie. Obecnie jest to jedyne tego typu narzędzie, oparte na autorskiej koncepcji prof. Matczak. Może znaleźć zastosowanie w praktyce jako narzędzie pomocnicze przy diagnozie funkcjonowania intelektualnego.
Kwestionariusz Stylów Przywiązania Kwestionariusz jest przeznaczony do badania stylów przywiązaniowych w relacjach partnerskich (romantycznych).
Kwestionariusz Wypalenia Zawodowego – LBQ jest polską adaptacją włoskiego kwestionariusza Link Burnout Questionnaire autorstwa Massimo Santinello. Przeznaczony do pomiaru wypalenia zawodowego u osób pracujących w zawodach związanych z pomaganiem innym ludziom i nauczaniem. Stosowany do celów badawczych; do diagnozowania grup, zespołów pracowniczych i organizacji; przy planowaniu zmian i interwencji w organizacji; przy ocenianiu organizacji i panującego w nich klimatu.
LJI Sytuacyjny Test Menedżerski. Dostępne są dwie wersje testu LJI. Wersja Standard (LJI-2) – zawiera scenariusze dotyczące różnych typów organizacji i zespołów. Znormalizowana na grupie osób z doświadczeniem kierowniczym w przedsiębiorstwach o zróżnicowanym profilu (administracja, edukacja, sprzedaż, usługi, przemysł/produkcja, finanse, centra usług wspólnych, medycyna/farmacja, IT, telekomunikacja). Wersja Sales (S-LJI) – zawiera scenariusze dotyczące pracy zespołów sprzedażowych oraz normy opracowane na grupie osób z doświadczeniem menedżerskim w obszarach sprzedaży. LJI jest polską adaptacją testu Leadership Judgment Indicator 2 (LJI-2). Jest testem sytuacyjnym, umożliwiającym ocenę umiejętności osądu menedżerskiego (leadership judgment). Test LJI stworzono z myślą o wykorzystaniu głównie w kontekście organizacyjnym. Narzędzie znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie istotne jest rozwijanie kompetencji menedżerskich pracowników. Może być również z powodzeniem wykorzystywany w działaniach coachingowych, które mają na celu budowanie świadomości menedżerów dotyczącej zakresu włączania innych w proces decyzyjny. Test składa się z 16 scenariuszy, opartych na rzeczywistych sytuacjach problemowych, występujących w organizacjach; dla każdego z nich opisano cztery możliwe sposoby działania, reprezentujące różne style kierowania:
Inwentarz Motywacji Osiągnięć. Kwestionariusz mierzy motywację osiągnięć z uwzględnieniem różnych jej komponentów. Pozwala dzięki temu na diagnozę profilową. Narzędzie może znaleźć zastosowanie w doradztwie zawodowym i selekcji zawodowej, przy podejmowaniu decyzji o alokacji pracowników, prognozowaniu rozwoju i awansu zawodowego, a także do celów badań naukowych.
Wersja skrócona LMI. LMI-K umożliwia rzetelną diagnozę ogólnej motywacji osiągnięć u człowieka, wskaźnik rzetelności polskiej wersji określono na poziomie 0,87 (W. Klkinkosz, A. Sękowski, 2018). Wyniki ujmowane są w trzech skalach czynnikowych, wyłonionych na podstawie analizy czynnikowej: pewności siebie, ambicji i samokontroli.
Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny. Kwestionariusz do badania samooceny ogólnej i szczegółowej. Dobrze udokumentowana trafność teoretyczna sprzyja wykorzystywaniu narzędzia w badaniach naukowych. Kwestionariusz może być również stosowany w diagnozie indywidualnej uwzględniającej nie tylko ocenę wyniku na tle innych osób, lecz także analizę wewnętrznego zróżnicowania samooceny.
Popularny Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej – Popularny Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej oparty jest na koncepcji inteligencji emocjonalnej stworzonej przez amerykańskich psychologów P. Saloveya i J.D. Mayera. Jest to papierowa wersja kwestionariusza do samobadania wydanego w wersji komputerowej. Stosowany do celów badawczych oraz do diagnozy indywidualnej przy wyborze przysPLNego kierunku kształcenia lub zawodu. PKIE składa się 94 pozycji o charakterze samoopisowym. Osoba badana każdorazowo ocenia na skali pięciopunktowej stopień, w jakim każde stwierdzenie odnosi się do niej samej. Kwestionariusz pozwala na obliczenie wyników w czterech skalach czynnikowych oraz wyniku ogólnego. Skale wchodzące w skład PKIE, to: AKC – Akceptowanie, wyrażanie i wykorzystywanie własnych emocji w działaniu, EMP – Empatia, czyli rozumienie i rozpoznawanie emocji innych ludzi, KON – Kontrola, także poznawcza, nad własnymi emocjami oraz ROZ – Rozumienie i uświadamianie sobie własnych emocji.
Służy do pomiaru kompetencji społecznych i pozwala na ocenę ich poziomu w pięciu zakresach szczegółowych: kompetencji asertywnych, kompetencji kooperacyjnych, kompetencji towarzyskich, zaradności społecznej i kompetencji społecznikowskich; umożliwia tym samym diagnozę profilową. Kwestionariusz jest przeznaczony głównie dla osób z wykształceniem wyższym lub średnim. Może znaleźć zastosowanie w diagnozie przeprowadzanej dla celów selekcji i alokacji pracowników. PROKOS składa się z 60 pozycji diagnostycznych (dotyczących kompetencji społecznych) i 30 pozycji buforowych (dotyczących umiejętności niespołecznych). Wszystkie pozycje są określeniami czynności lub zadań.
Inwentarz Stresu Rodzicielskiego – PSI-4 przeznaczony jest do pomiaru nasilenia stresu rodzicielskiego. Inwentarz skupia się na trzech głównych źródłach stresu: związanych z cechami dziecka, związanych z cechami rodzica oraz czynnikach sytuacyjnych/demograficznych. Może być wykorzystany w terapii rodzin oraz w programach, których celem jest podwyższenie kompetencji rodzicielskich w celu określenia obszarów sprawiających trudności rodzicowi, w tym w programach prewencyjnych nastawionych na wczesną interwencję. Skala Rodzic obejmuje podskale: Poczucie kompetencji (PK), Przywiązanie (PR), Depresyjność (DE), Zdrowie (ZD), Izolacja (IZ), Ograniczenia związane z rolą rodzica (OR), Relacja ze współmałżonkiem/partnerem (RP). Natomiast skala Dziecko obejmuje następujące podskale: Uwaga/Aktywność (UA), Adaptacyjność (AD), Wymagania (WY), Nastrój (NA), Wzmacnianie rodzica (WR), Spełnianie oczekiwań (SO).
Wersja skrócona PSI-4. Składa się z 36 pozycji zaczerpniętych z pełnej wersji narzędzia, po 12 pozycji na każdą z trzech skal: Stres osobisty (SO), Dysfunkcyjna relacja między rodzicem i dzieckiem (DRRD), Trudne dziecko (TD), które w połączeniu ze sobą tworzą Ogólny wskaźnik stresu rodzicielskiego. Wypełnienie wersji skróconej zajmuje przeciętnie 10–15 minut. Pozwala na szybkie dokonanie wstępnej oceny głównych wymiarów stresu i zasugerowanie dalszej diagnostyki.
Kwestionariusz Pozytywności (PT) to metoda samoopisowa służąca do oceny pozytywnego nastawienia. Umożliwia pomiar tego, jak ludzie postrzegają siebie, swoją przysłość, swoje życie i jaki mają stopień zaufania do innych. Narzędzie można stosować w badaniach naukowych oraz pomocniczo w diagnozie indywidualnej. PT może być również używany przez psychologów klinicznych przy ocenie zmian nastroju lub zaburzeń, takich jak depresja.
Kwestionariusz Temperamentu PTS – Kwestionariusz do diagnozy temperamentu opisywanego zgodnie z koncepcją Pawłowa, będący nową wersją narzędzia znanego jako Kwestionariusz Temperamentu (KT) Strelaua. Stosowany do celów badawczych i praktycznych szczególnie w poradnictwie zawodowym (selekcja) i wychowawczym; pozwala zwłaszcza na prognozowanie funkcjonowania badanych w sytuacjach trudnych. Kwestionariusz składa się z 57 twierdzeń, których prawdziwość w odniesieniu do własnej osoby badany ocenia na skali czterostopniowej (od Zdecydowanie zgadzam się do Zdecydowanie nie zgadzam się). Pozycje tworzą trzy podstawowe skale: Siły procesu pobudzenia (SPP), Siły procesu hamowania (SPH) i Ruchliwości procesów nerwowych (RPP); ponadto określa się równowagę procesów nerwowych, ujmowaną jako stosunek SPP do SPH.
Inwentarz Stresu Rodzicielskiego dla Rodziców Nastolatków – Narzędzie przeznaczone jest do pomiaru nasilenia stresu rodzicielskiego u rodziców nastolatków. Inwentarz SIPA może być wykorzystany do planowania i oceny skuteczności terapii rodzin, a także w programach, których celem jest podwyższenie kompetencji rodzicielskich w celu określenia obszarów sprawiających trudności rodzicowi, w tym w programach prewencyjnych nastawionych na wczesną interwencję. SIPA składa się ze 112 pozycji, z których 90 wchodzi w skład trzech skal głównych – skali Nastolatek, skali Rodzic i skali Relacja między rodzicem a nastoletnim dzieckiem.
Skala Nastolatek obejmuje podskale:
Zmienność nastrojów / Labilność emocjonalna (LAB) – mierzy jak rodzic postrzega zmienność nastroju swojego dziecka. Pozycje odnoszą się także do posiadanych przez rodzica zasobów energetycznych, potrzebnych w celu poradzenia sobie z nastrojami i labilnością emocjonalną nastolatka.
Izolacja społeczna (IZO) – mierzy postrzeganie przez rodzica izolacji społecznej nastolatka, obawy o braki w zakresie kompetencji społecznych u dziecka, o jego rozwój interpersonalny i reagowanie w sytuacjach społecznych.
Zachowania antyspołeczne (ZA) – mierzy poziom stresu doświadczanego przez rodzica w rezultacie naruszania przez nastolatka reguł zachowań społecznych i popełniania przestępstw
Brak dążenia do osiągnięć i wytrwałości (BOW) – mierzy, jak rodzic postrzega brak wytrwałości nastolatka w osiąganiu celów: niską motywację w szkole i ogólną niezdolność do kończenia rozpoczętych zadań.
Natomiast skala Rodzic obejmuje następujące podskale:
Ograniczenia związane z rolą rodzica (OR) – mierzy stopień, w jakim badany postrzega obowiązki rodzica nastolatka jako ograniczające jego inne role oraz na ile w ocenie badanego potrzeby i zachowania nastolatka zmuszają rodzica do poświęcania własnych potrzeb i pragnień.
Relacja ze współmałżonkiem/partnerem (RP) – mierzy, na ile rodzic doświadcza szacunku, zaufania i współpracy w związku z partnerem w rodzicielstwie.
Alienacja społeczna (ALI) – mierzy, na ile rodzic czuje się wyalienowany i brakuje mu wsparcia społecznego i pomocy w wypełnianiu obowiązków rodzicielskich.
Poczucie braku kompetencji / Poczucie winy (PBK) – mierzy, na ile rodzic doświadcza lęku i zwątpienia w siebie oraz problemów z egzekwowaniem od dziecka spełniania zwyczajnych próśb; wynik w podskali nie odzwierciedla faktycznych kompetencji posiadanych przez rodzica, lecz raczej subiektywne poczucie kompetencji związane z trudnymi emocjami przeżywanymi w związku z rodzicielstwem.
Wyniki w skalach Rodzic i Nastolatek są sumarycznym odzwierciedleniem treści podskal składających się na nie:
Skala Rodzic mierzy, na ile rodzic jest przytłoczony obowiązkami rodzicielskimi i odczuwa trudności z radzeniem sobie z nimi.
Skala Nastolatek mierzy poziom doświadczanego przez rodzica stresu związanego ze specyficznymi cechami adolescenta.
Skala Relacja między rodzicem a nastoletnim dzieckiem mierzy, na ile rodzic ma bliską i wzajemnie wspierającą relację ze swoim dzieckiem; brak takiej relacji stanowi główny czynnik ryzyka dysfunkcyjnego rodzicielstwa.
Skale Nastolatek, Rodzic i Relacja między rodzicem a nastoletnim dzieckiem tworzą łącznie Ogólny wskaźnik stresu rodzicielskiego.
Skale Oceny Rodziny – Polska adaptacja FACES-IV (Flexibility and Cohesion Evaluation Scales) Davida H. Olsona. Kwestionariusz jest przeznaczony do oceny funkcjonowania rodziny. Można nim badać pojedyncze osoby lub całe rodziny. Kwestionariusz składa się z 62 twierdzeń, do których badany ustosunkowuje się w skali pięciostopniowej, od Całkowicie się nie zgadzam do Całkowicie się zgadzam. Twierdzenia te tworzą osiem skal. Sześć z nich to główne skale Modelu Kołowego stworzonego przez Davida H. Olsona, dotyczące dwu wymiarów funkcjonowania rodziny – spójności i elastyczności (Zrównoważona Spójność, Niezwiązanie, Splątanie, Zrównoważona Elastyczność, Sztywność, Chaotyczność). Dwie pozostałe skale mierzą komunikację (która jest trzecim wymiarem Modelu Kołowego) oraz zadowolenie z życia rodzinnego. Oprócz wyników poszczególnych skal można też uzyskać trzy wskaźniki PLNożone: spójności, elastyczności i ogólny, będący miarą prawidłowości funkcjonowania rodziny.
Inwentarz Stanu i Cechy Lęku – STAI jest narzędziem do badania lęku rozumianego jako przejściowy i uwarunkowany sytuacyjnie stan jednostki oraz lęku rozumianego jako względnie stała cecha osobowości. Stosowany do diagnozy przesiewowej i indywidualnej; skala X-1 przydatna dodatkowo w badaniach eksperymentalnych wymagających rejestrowania zmian nasilenia lęku. STAI składa się z dwu podskal, z których jedna (X-1) służy do pomiaru lęku-stanu, a druga (X-2) lęku-cechy. Pytania składające się na obie skale umieszczone są po obu stronach jednego arkusza testowego. Każda podskala składa się z 20 pozycji, na które badany odpowiada, wybierając jedną z czterech skategoryzowanych odpowiedzi.
Test Kompetencji Rodzicielskich – TKR przeznaczony jest do pomiaru kompetencji rodzicielskich rozumianych jako dyspozycje rodziców warunkujące stosowanie przez nich takich sposobów postępowania z dzieckiem, które sprzyjają jego rozwojowi. Przeznaczony jest do oceny kompetencji rodzicielskich osób dorosłych oraz ich tendencji do popełniania czterech rodzajów błędów wychowawczych. Mogą nim być badani zarówno rodzice, jak i osoby niemające dzieci.
Test Matryc Ravena w Wersji Standard – Forma Klasyczna – Test służy do pomiaru poziomu inteligencji ogólnej. Stosowany przede wszystkim do celów selekcyjnych w populacji dzieci, młodzieży i dorosłych reprezentujących przeciętny poziom intelektualny. TMS-K składa się z 60 zadań ułożonych w 5 serii (A, B, C, D, E), po 12 zadań każda. Zadania mają postać niepełnych wzorów (matryc), a osoba badana ma dobrać brakujący fragment spośród podanych.
Test Matryc Ravena w Wersji Standard – forma Plus – Test służy do pomiaru poziomu inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. Stosowany przede wszystkim do celów selekcyjnych w populacji młodzieży i dorosłych. Test służy do pomiaru poziomu inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. TMS Plus składa się z 60 zadań ułożonych w 5 serii (A, B, C, D, E), po 12 zadań każda. Zadania mają postać niepełnych wzorów (matryc), a osoba badana ma dobrać brakujący fragment spośród podanych. TMS Plus jest trudniejszy od TMS-K i TMS-R.
Test Rozumienia Emocji – Test przeznaczony jest do pomiaru zdolności do rozumienia emocji, traktowanej jako jeden z podstawowych komponentów inteligencji emocjonalnej. Ze względu na wysoką rzetelność TRE może być wykorzystywany zarówno w badaniach naukowych, jak i do diagnozy indywidualnej. Można go polecić do celów badań dotyczących inteligencji emocjonalnej. TRE może być również wykorzystywany w selekcji i rekrutacji pracowników.
WERK jest skalą przymiotnikową pozwalającą określić typowe dla osoby badanej nasilenie każdego z czterech stylów kierowania w układzie interpersonalnym oraz stwierdzić, czy dla osoby badanej któryś ze stylów jest stylem dominującym. Podstawowe zastosowanie WERK to identyfikowanie stylów kierowania i wyznaczanie pożądanych ścieżek rozwoju kompetencji kierowniczych u kadry menadżerskiej. Jest to użyteczne narzędzie do wspierania procesów rekrutacyjnych, selekcyjnych i rozwojowych w organizacji.
Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji. Kwestionariusz pozwalający na diagnozę preferencji w zakresie zainteresowań typami czynności oraz warunków pracy. Umożliwia wygenerowanie listy preferowanych i odradzanych zawodów. Wyniki kwestionariusza mogą okazać się pomocne w wyborze kierunku kształcenia i dokształcania się, w wyborze zawodu, w podejmowaniu decyzji o zmianie kwalifikacji itp.
Jesteśmy tu, aby pomóc Ci odkryć lepszą wersję siebie i wspierać Twoje dziecko na każdym etapie jego rozwoju.