Testy psychologiczne dla młodzieży i dorosłych

Centrum Terapii Blulandia

Testy psychologiczne dla młodzieży i dorosłych

Centrum Terapii Blulandia, oferując kompleksowe testy psychologiczne dla młodzieży i dorosłych, wspiera diagnozowanie oraz leczenie problemów psychologicznych, emocjonalnych i poznawczych, dostosowując narzędzia do indywidualnych potrzeb pacjentów.

Kompleksowa oferta testów psychologicznych dla młodzieży w Jabłonnie

Zapraszamy Państwa do skorzystania z kompleksowej oferty testów psychologicznych dla młodzieży w Jabłonnie, dostępnych w CENTRUM TERAPII BLULANDIA. Nasza szeroka oferta testów psychologicznych dla młodzieży i dorosłych została zaprojektowana w celu identyfikacji trudności emocjonalnych, poznawczych oraz behawioralnych młodych pacjentów. Blulandia oferuje testy psychologiczne dla dzieci i młodzieży w Jabłonnie, które wspierają w diagnozowaniu problemów i pomagają w lepszym zrozumieniu wyzwań, z jakimi mierzą się nasi pacjenci.

W naszej ofercie znajdą Państwo różne testy psychologiczne dla młodzieży w Jabłonnie, które umożliwiają uzyskanie profesjonalnej diagnozy psychologicznej. Dzięki nim możemy skutecznie wspierać młodzież w radzeniu sobie z wyzwaniami emocjonalnymi oraz behawioralnymi. Wyróżnia nas autorska terapia psychologiczna z elementami Terapii SI i Terapii Ręki prowadzona przez Aleksandrę Brzuskę, a także możliwość konsultacji z psychologiem sądowym. Dodatkowo nasze centrum oferuje testy kompetencji rodzicielskiej, diagnostykę i terapię spektrum autyzmu oraz ADHD, co zapewnia holistyczne podejście do problemów naszych pacjentów.

Korzyści płynące z zastosowania testów psychologicznych dla młodzieży w Jabłonnie

Zapraszamy Państwa do skorzystania z testów psychologicznych dla młodzieży w Jabłonnie, które oferują nieocenione korzyści w zrozumieniu emocji i zachowań młodych ludzi. Dzięki testom psychologicznym realizowanym w CENTRUM TERAPII BLULANDIA młodzież zyskuje szansę na głębsze poznanie siebie, co jest kluczowe w procesie dojrzewania. Poprzez kompleksową diagnozę, młodzi pacjenci mogą lepiej identyfikować swoje trudności, co ułatwia im radzenie sobie z wyzwaniami codzienności. Testy psychologiczne dla dzieci i młodzieży w Jabłonnie wspierają w rozwijaniu zdrowych nawyków emocjonalnych i społecznych.

W efekcie młodzi ludzie uczą się konstruktywnie wyrażać swoje potrzeby i emocje, co z kolei pozytywnie wpływa na ich rozwój osobisty i szkolny. CENTRUM TERAPII BLULANDIA zapewnia narzędzia, które przyczyniają się do poprawy samopoczucia i budowania pewności siebie u młodzieży. Oferowane przez nas testy psychologiczne dla młodzieży w Jabłonnie to inwestycja w przyszłość, która pomaga młodym osobom w zdobywaniu umiejętności potrzebnych do efektywnego funkcjonowania w społeczeństwie. W naszej ofercie znajdą Państwo rozwiązania, które wspierają młodzież w dążeniu do pełnego rozwoju emocjonalnego i społecznego.

Jak przygotować młodzież do testów psychologicznych

W naszej ofercie CENTRUM TERAPII BLULANDIA znajdą Państwo profesjonalne testy psychologiczne dla młodzieży w Jabłonnie. Aby pomóc młodym ludziom w przygotowaniu się do takich badań, warto zacząć od rozmowy z dzieckiem na temat celu testów. Należy wyjaśnić, że testy psychologiczne dla młodzieży służą lepszemu zrozumieniu ich potrzeb i pomogą w dalszym rozwoju osobistym. Warto zachęcić dziecko do otwartości i uczciwości w odpowiadaniu na pytania, które mogą dotyczyć codziennych sytuacji, emocji czy preferencji. Zapewnienie młodzieży, że nie ma „dobrych” ani „złych” odpowiedzi, może pomóc zredukować stres związany z badaniem.

Warto również przygotować młodzież na możliwość wystąpienia pytań o ich uczucia i zachowania w różnych sytuacjach. Utrzymanie pozytywnej atmosfery oraz zachęcanie dziecka do zadawania pytań przed testem może zmniejszyć jego obawy. W CENTRUM TERAPII BLULANDIA oferujemy również wsparcie w radzeniu sobie ze stresem poprzez techniki relaksacyjne i ćwiczenia oddechowe, które pomagają młodzieży w osiągnięciu spokoju przed przystąpieniem do testów psychologicznych. Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej oferty, aby wspólnie wspierać rozwój młodych osób.

Najczęstsze obawy młodzieży związane z testami psychologicznymi

Młodzież często odczuwa różne obawy przed przystąpieniem do testów psychologicznych. Lęk przed oceną, obawa przed odkryciem nieznanych aspektów własnej osobowości, a także strach przed ewentualną stygmatyzacją to tylko niektóre z powszechnych wątpliwości. Dla wielu młodych osób testy psychologiczne mogą być źródłem niepokoju, szczególnie jeśli nie wiedzą, czego się spodziewać. Warto zwrócić uwagę na to, że rodzice oraz terapeuci odgrywają kluczową rolę w redukowaniu stresu związanego z testami psychologicznymi dla młodzieży Jabłonna. Profesjonalne podejście specjalistów, a także okazane wsparcie emocjonalne mogą znacznie zwiększyć komfort młodych ludzi.

W CENTRUM TERAPII BLULANDIA zapewniamy odpowiednie warunki, które sprzyjają poczuciu bezpieczeństwa podczas testów psychologicznych dla młodzieży. Rodzicom sugeruje się otwartą rozmowę z dziećmi na temat ich obaw, a także wyjaśnienie, na czym polegają takie testy. Specjaliści z Blulandii, dzięki swojemu doświadczeniu, potrafią w sposób zrozumiały odpowiedzieć na wszelkie pytania i rozwiać wątpliwości młodzieży. Naszym celem jest stworzenie przyjaznej atmosfery, która sprzyja rzetelnemu przeprowadzeniu procesu diagnostycznego. Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszych usług testów psychologicznych dla młodzieży Jabłonna, oferując pełen profesjonalizm i indywidualne podejście do każdego przypadku.

Centrum Terapeutyczne Blulandia

Znajdziesz u nas profesjonalną pomoc

Jest narzędziem przeznaczonym do badania różnych cech osobowościowych. Test stosuje się zarówno w indywidualnej diagnozie osobowości, między innymi do celów klinicznych, jak i w badaniach naukowych, na przykład do badania archetypów kulturowych czy stereotypów, w badaniach psychologii środowiskowej i wielu innych dziedzinach.

Jest wielowymiarową baterią testów służącą do pomiaru inteligencji ogólnej.

Jest wielowymiarowym narzędziem służącym do diagnozy inteligencji ogólnej. Jest zrewidowaną wersją baterii APIS-Z. Stosowana głównie przy selekcji, rekrutacji oraz w doradztwie zawodowym.

Inwentarz Depresji Becka jest narzędziem do pomiaru nasilenia depresji u pacjentów diagnozowanych psychiatrycznie. Może być pomocny w rozpoznawaniu epizodu depresji zgodnie z przyjętymi kryteriami diagnostycznymi oraz monitorowaniu stanu chorego. Przydatny jest także w badaniach naukowych.

Mierzona kwestionariuszem BHI-12 nadzieja podstawowa rozumiana jest, zgodnie z teorią E. Eriksona, jako przeświadczenie jednostki o uporządkowaniu i sensowności świata oraz jego przychylności ludziom. Test znajduje zastosowanie w badaniach naukowych oraz w diagnozie indywidualnej.

Bochumski Inwentarz Osobowościowych Wyznaczników Pracy. BIP przeznaczony jest do pomiaru różnych aspektów osobowościowych ważnych z punktu widzenia efektywnego funkcjonowania zawodowego. Może być wykorzystywany w procesach selekcyjnych, w procesach rozwojowych i coachingu, w doradztwie zawodowym oraz w badaniach kompetencji kadry kierowniczej.

Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Depresji u Dzieci i Młodzieży – Zestaw kwestionariuszy CDI 2 zawiera komplet narzędzi diagnostycznych, które zapewniają wszechstronną ocenę symptomów depresji u dzieci w wieku od 7 do 18 lat. CDI 2 umożliwia opis dziecka z trzech różnych perspektyw. Może pomóc w identyfikacji dzieci i adolescentów cierpiących z powodu objawów depresyjnych. W połączeniu z innymi istotnymi źródłami informacji narzędzia te mogą pomóc we wczesnej identyfikacji młodzieży podatnej na depresję, a także mogą służyć do monitorowania efektów leczenia. Może wypełnić osoba badana (S – samoopis) rodzic i nauczyciel.

Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – wersja 2 zrewidowana przez Rudolfa H. Weißa we współpracy z Bernhardem Weißem – Służy do pomiaru inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. Zadania wymagają rozumowania indukcyjnego na materiale geometrycznym. Może być użyteczny wszędzie tam, gdzie ocena tej zdolności jest ważna z punktu widzenia prognozowania dalszych osiągnięć jednostki. Test można rekomendować zarówno do stosowania w poradnictwie szkolnym, jak i zawodowym.

Neutralny Kulturowo Test Inteligencji – wersja 3 Raymonda B. Cattella i Alberty K.S. Cattell. Służy do pomiaru inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. Zadania wymagają rozumowania indukcyjnego na materiale geometrycznym. Przeznaczony jest dla osób o ponadprzeciętnym poziomie inteligencji. Można go rekomendować do celów selekcji zawodowej i poradnictwa szkolno-zawodowego.

Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych – Kwestionariusz do diagnozowania stylów radzenia sobie ze stresem. Stosowany do celów badawczych i praktycznych, na przykład jako narzędzie w badaniach kwalifikacyjnych na określone stanowiska pracy w pewnych zawodach (policjanci, strażacy, wojskowi, kierowcy), czy w badaniach osób ubiegających się o zezwolenie na posiadanie broni.

Służy do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących. Diagnoza obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka, umożliwiając analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów. Może służyć do badań przesiewowych oraz badań służących dopasowaniu programu terapii do potrzeb dziecka, śledzenia postępów terapii i modyfikowania jej w razie potrzeby. Pozwala na określenie prawdopodobieństwa występowania ADHD.

Człowiek W Pracy jest przeznaczony do pomiaru poczucia umiejscowienia kontroli odnoszącego się do pracy. Może być stosowany do celów selekcji zawodowej i alokacji już zatrudnionych pracowników. Także w badaniach naukowych, szczególnie dotyczących problematyki uwarunkowań funkcjonowania pracowników i ich efektywności zawodowej.

Dwuwymiarowy Inwentarz Inteligencji Emocjonalnej. Przeznaczony jest do pomiaru podstawowych komponentów inteligencji emocjonalnej. Stosowany przede wszystkim do celów badań naukowych, a w ograniczonym zakresie do diagnozy indywidualnej.

Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu. Wersja zrewidowana. FCZ-KT(R), podobnie jak poprzednia wersja inwentarza, jest narzędziem służącym do diagnozowania podstawowych, pierwotnie biologicznie uwarunkowanych wymiarów temperamentu, stanowiącego część składową osobowości zgodnie z Regulacyjną Teorią Temperamentu i odnosi się do formalnego, nie zaś treściowego aspektu zachowania. Kwestionariusz znajduje zastosowanie zarówno w badaniach naukowych, jak i aplikacyjnych – może być wykorzystywany w doradztwie zawodowym, wychowawczym, procesach rekrutacyjnych, badaniach klinicznych.

Inwentarz do Oceny Płci Psychologicznej – IPP jest narzędziem służącym do oceny płci psychologicznej jednostki. Płeć psychologiczna rozumiana jest jako spontaniczna gotowość do posługiwania się wymiarem płci w odniesieniu do siebie i świata. Stosowany przede wszystkim do celów badawczych.

Kwestionariusz Kompetencji Społecznych – służy do oceny kompetencji społecznych rozumianych jako nabyte umiejętności warunkujące efektywność funkcjonowania cPLNowieka w różnych sytuacjach społecznych. Może być stosowany zarówno do celów badań naukowych, jak i – w charakterze narzędzia pomocniczego – w praktyce diagnostycznej (poradnictwo kliniczne, doradztwo zawodowe) i w celach selekcyjnych.

Kwestionariusz Nadziei na Sukces – Mierzona kwestionariuszem KNS nadzieja na sukces odnosi się do siły oczekiwania pozytywnych efektów własnych działań. Test znajduje zastosowanie w badaniach naukowych oraz w diagnozie indywidualnej do prognozowania łatwości adaptacji do środowiska i nowych wyzwań.

Kwestionariusz do Pomiaru Depresji – Kwestionariusz składa się z 75 stwierdzeń. Pozycje dobierane były tak, by odzwierciedlały podstawowe objawy związane z obniżeniem nastroju, takie jak utrata energii, anhedonia, myśli samobójcze, pesymizm i poczucie winy. KPD może być wykorzystywany zarówno w diagnozie klinicznej, jak i w badaniach naukowych. Może być stosowany nie tylko w badaniach przesiewowych, lecz także w diagnozie indywidualnej. Z powodzeniem może być także wykorzystywany przy monitorowaniu przebiegu choroby i postępów w terapii.

Kwestionariusz Refleksyjności – Kwestionariusz Refleksyjności  służy do diagnozy refleksyjności jako cechy stylu poznawczego. Pozwala na osobną ocenę dwu jej typów – refleksyjności rozumianej jako aktywność poznawcza związana z silną motywacją zadaniową i zaufaniem do własnych możliwości oraz refleksyjności rozumianej jako ostrożność wynikająca z lęku przed niepowodzeniem i braku wiary w siebie. Obecnie jest to jedyne tego typu narzędzie, oparte na autorskiej koncepcji prof. Matczak. Może znaleźć zastosowanie w praktyce jako narzędzie pomocnicze przy diagnozie funkcjonowania intelektualnego.

Kwestionariusz Stylów Przywiązania Kwestionariusz jest przeznaczony do badania stylów przywiązaniowych w relacjach partnerskich (romantycznych).

Kwestionariusz Wypalenia Zawodowego – LBQ jest polską adaptacją włoskiego kwestionariusza Link Burnout Questionnaire  autorstwa Massimo Santinello. Przeznaczony do pomiaru wypalenia zawodowego u osób pracujących w zawodach związanych z pomaganiem innym ludziom i nauczaniem. Stosowany do celów badawczych; do diagnozowania grup, zespołów pracowniczych i organizacji; przy planowaniu zmian i interwencji w organizacji; przy ocenianiu organizacji i panującego w nich klimatu.

LJI Sytuacyjny Test Menedżerski. Dostępne są dwie wersje testu LJI. Wersja Standard (LJI-2) – zawiera scenariusze dotyczące różnych typów organizacji i zespołów. Znormalizowana na grupie osób z doświadczeniem kierowniczym w przedsiębiorstwach o zróżnicowanym profilu (administracja, edukacja, sprzedaż, usługi, przemysł/produkcja, finanse, centra usług wspólnych, medycyna/farmacja, IT, telekomunikacja). Wersja Sales (S-LJI) – zawiera scenariusze dotyczące pracy zespołów sprzedażowych oraz normy opracowane na grupie osób z doświadczeniem menedżerskim w obszarach sprzedaży. LJI jest polską adaptacją testu Leadership Judgment Indicator 2 (LJI-2). Jest testem sytuacyjnym, umożliwiającym ocenę umiejętności osądu menedżerskiego (leadership judgment). Test LJI stworzono z myślą o wykorzystaniu głównie w kontekście organizacyjnym. Narzędzie znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie istotne jest rozwijanie kompetencji menedżerskich pracowników. Może być również z powodzeniem wykorzystywany w działaniach coachingowych, które mają na celu budowanie świadomości menedżerów dotyczącej zakresu włączania innych w proces decyzyjny. Test składa się z 16 scenariuszy, opartych na rzeczywistych sytuacjach problemowych, występujących w organizacjach; dla każdego z nich opisano cztery możliwe sposoby działania, reprezentujące różne style kierowania:

  • Styl dyrektywny,
  • Styl konsultacyjny,
  • Styl konsensualny,
  • Styl delegujący.

Inwentarz Motywacji Osiągnięć. Kwestionariusz mierzy motywację osiągnięć z uwzględnieniem różnych jej komponentów. Pozwala dzięki temu na diagnozę profilową. Narzędzie może znaleźć zastosowanie w doradztwie zawodowym i selekcji zawodowej, przy podejmowaniu decyzji o alokacji pracowników, prognozowaniu rozwoju i awansu zawodowego, a także do celów badań naukowych.

Wersja skrócona LMI. LMI-K umożliwia rzetelną diagnozę ogólnej motywacji osiągnięć u człowieka, wskaźnik rzetelności polskiej wersji określono na poziomie 0,87 (W. Klkinkosz, A. Sękowski, 2018). Wyniki ujmowane są w trzech skalach czynnikowych, wyłonionych na podstawie analizy czynnikowej: pewności siebie, ambicji i samokontroli.

Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny. Kwestionariusz do badania samooceny ogólnej i szczegółowej. Dobrze udokumentowana trafność teoretyczna sprzyja wykorzystywaniu narzędzia w badaniach naukowych. Kwestionariusz może być również stosowany w diagnozie indywidualnej uwzględniającej nie tylko ocenę wyniku na tle innych osób, lecz także analizę wewnętrznego zróżnicowania samooceny.

Popularny Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej –  Popularny Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej  oparty jest na koncepcji inteligencji emocjonalnej stworzonej przez amerykańskich psychologów P. Saloveya i J.D. Mayera. Jest to papierowa wersja kwestionariusza do samobadania wydanego w wersji komputerowej. Stosowany do celów badawczych oraz do diagnozy indywidualnej przy wyborze przysPLNego kierunku kształcenia lub zawodu. PKIE składa się 94 pozycji o charakterze samoopisowym. Osoba badana każdorazowo ocenia na skali pięciopunktowej stopień, w jakim każde stwierdzenie odnosi się do niej samej. Kwestionariusz pozwala na obliczenie wyników w czterech skalach czynnikowych oraz wyniku ogólnego. Skale wchodzące w skład PKIE, to: AKC – Akceptowanie, wyrażanie i wykorzystywanie własnych emocji w działaniu, EMP – Empatia, czyli rozumienie i rozpoznawanie emocji innych ludzi, KON – Kontrola, także poznawcza, nad własnymi emocjami  oraz ROZ – Rozumienie i uświadamianie sobie własnych emocji. 

Służy do pomiaru kompetencji społecznych i pozwala na ocenę ich poziomu w pięciu zakresach szczegółowych: kompetencji asertywnych, kompetencji kooperacyjnych, kompetencji towarzyskich, zaradności społecznej i kompetencji społecznikowskich; umożliwia tym samym diagnozę profilową. Kwestionariusz jest przeznaczony głównie dla osób z wykształceniem wyższym lub średnim. Może znaleźć zastosowanie w diagnozie przeprowadzanej dla celów selekcji i alokacji pracowników. PROKOS składa się z 60 pozycji diagnostycznych (dotyczących kompetencji społecznych) i 30 pozycji buforowych (dotyczących umiejętności niespołecznych). Wszystkie pozycje są określeniami czynności lub zadań.

Inwentarz Stresu Rodzicielskiego – PSI-4 przeznaczony jest do pomiaru nasilenia stresu rodzicielskiego. Inwentarz skupia się na trzech głównych źródłach stresu: związanych z cechami dziecka, związanych z cechami rodzica oraz czynnikach sytuacyjnych/demograficznych. Może być wykorzystany w terapii rodzin oraz w programach, których celem jest podwyższenie kompetencji rodzicielskich w celu określenia obszarów sprawiających trudności rodzicowi, w tym w programach prewencyjnych nastawionych na wczesną interwencję. Skala Rodzic  obejmuje podskale: Poczucie kompetencji (PK), Przywiązanie (PR), Depresyjność (DE), Zdrowie (ZD), Izolacja (IZ), Ograniczenia związane z rolą rodzica (OR), Relacja ze współmałżonkiem/partnerem (RP). Natomiast skala Dziecko obejmuje następujące podskale: Uwaga/Aktywność (UA), Adaptacyjność (AD), Wymagania (WY), Nastrój (NA), Wzmacnianie rodzica (WR), Spełnianie oczekiwań (SO).

Wersja skrócona PSI-4. Składa się z 36 pozycji zaczerpniętych z pełnej wersji narzędzia, po 12 pozycji na każdą z trzech skal: Stres osobisty (SO), Dysfunkcyjna relacja między rodzicem i dzieckiem (DRRD), Trudne dziecko (TD), które w połączeniu ze sobą tworzą Ogólny wskaźnik stresu rodzicielskiego. Wypełnienie wersji skróconej zajmuje przeciętnie 10–15 minut. Pozwala na szybkie dokonanie wstępnej oceny głównych wymiarów stresu i zasugerowanie dalszej diagnostyki.

Kwestionariusz Pozytywności  (PT) to metoda samoopisowa służąca do oceny pozytywnego nastawienia. Umożliwia pomiar tego, jak ludzie postrzegają siebie, swoją przysłość, swoje życie i jaki mają stopień zaufania do innych. Narzędzie można stosować w badaniach naukowych oraz pomocniczo w diagnozie indywidualnej. PT może być również używany przez psychologów klinicznych przy ocenie zmian nastroju lub zaburzeń, takich jak depresja.

Kwestionariusz Temperamentu PTS – Kwestionariusz do diagnozy temperamentu opisywanego zgodnie z koncepcją Pawłowa, będący nową wersją narzędzia znanego jako Kwestionariusz Temperamentu (KT) Strelaua. Stosowany do celów badawczych i praktycznych szczególnie w poradnictwie zawodowym (selekcja) i wychowawczym; pozwala zwłaszcza na prognozowanie funkcjonowania badanych w sytuacjach trudnych. Kwestionariusz składa się z 57 twierdzeń, których prawdziwość w odniesieniu do własnej osoby badany ocenia na skali czterostopniowej (od Zdecydowanie zgadzam się  do Zdecydowanie nie zgadzam się). Pozycje tworzą trzy podstawowe skale: Siły procesu pobudzenia (SPP), Siły procesu hamowania (SPH) i Ruchliwości procesów nerwowych (RPP); ponadto określa się równowagę procesów nerwowych, ujmowaną jako stosunek SPP do SPH.

Inwentarz Stresu Rodzicielskiego dla Rodziców Nastolatków – Narzędzie przeznaczone jest do pomiaru nasilenia stresu rodzicielskiego u rodziców nastolatków. Inwentarz SIPA może być wykorzystany do planowania i oceny skuteczności terapii rodzin, a także w programach, których celem jest podwyższenie kompetencji rodzicielskich w celu określenia obszarów sprawiających trudności rodzicowi, w tym w programach prewencyjnych nastawionych na wczesną interwencję. SIPA składa się ze 112 pozycji, z których 90 wchodzi w skład trzech skal głównych – skali Nastolatek, skali Rodzic  i skali Relacja między rodzicem a nastoletnim dzieckiem.

Skala Nastolatek  obejmuje podskale:

Zmienność nastrojów / Labilność emocjonalna (LAB) – mierzy jak rodzic postrzega zmienność nastroju swojego dziecka. Pozycje odnoszą się także do posiadanych przez rodzica zasobów energetycznych, potrzebnych w celu poradzenia sobie z nastrojami i labilnością emocjonalną nastolatka.  

Izolacja społeczna (IZO) – mierzy postrzeganie przez rodzica izolacji społecznej nastolatka, obawy o braki w zakresie kompetencji społecznych u dziecka, o jego rozwój interpersonalny i reagowanie w sytuacjach społecznych.

Zachowania antyspołeczne (ZA) – mierzy poziom stresu doświadczanego przez rodzica w rezultacie naruszania przez nastolatka reguł zachowań społecznych i popełniania przestępstw

Brak dążenia do osiągnięć i wytrwałości (BOW) – mierzy, jak rodzic postrzega brak wytrwałości nastolatka w osiąganiu celów: niską motywację w szkole i ogólną niezdolność do kończenia rozpoczętych zadań.

Natomiast skala Rodzic  obejmuje następujące podskale:

Ograniczenia związane z rolą rodzica (OR) – mierzy stopień, w jakim badany postrzega obowiązki rodzica nastolatka jako ograniczające jego inne role oraz na ile w ocenie badanego potrzeby i zachowania nastolatka zmuszają rodzica do poświęcania własnych potrzeb i pragnień.

Relacja ze współmałżonkiem/partnerem (RP) – mierzy, na ile rodzic doświadcza szacunku, zaufania i współpracy w związku z partnerem w rodzicielstwie.

Alienacja społeczna (ALI) – mierzy, na ile rodzic czuje się wyalienowany i brakuje mu wsparcia społecznego i pomocy w wypełnianiu obowiązków rodzicielskich. 

Poczucie braku kompetencji / Poczucie winy (PBK) – mierzy, na ile rodzic doświadcza lęku i zwątpienia w siebie oraz problemów z egzekwowaniem od dziecka spełniania zwyczajnych próśb; wynik w podskali nie odzwierciedla faktycznych kompetencji posiadanych przez rodzica, lecz raczej subiektywne poczucie kompetencji związane z trudnymi emocjami przeżywanymi w związku z rodzicielstwem. 

Wyniki w skalach Rodzic  i Nastolatek  są sumarycznym odzwierciedleniem treści podskal składających się na nie:

Skala Rodzic  mierzy, na ile rodzic jest przytłoczony obowiązkami rodzicielskimi i odczuwa trudności z radzeniem sobie z nimi.

Skala Nastolatek  mierzy poziom doświadczanego przez rodzica stresu związanego ze specyficznymi cechami adolescenta.

Skala Relacja między rodzicem a nastoletnim dzieckiem  mierzy, na ile rodzic ma bliską i wzajemnie wspierającą relację ze swoim dzieckiem; brak takiej relacji stanowi główny czynnik ryzyka dysfunkcyjnego rodzicielstwa.

Skale Nastolatek, Rodzic  i Relacja między rodzicem a nastoletnim dzieckiem  tworzą łącznie Ogólny wskaźnik stresu rodzicielskiego.

Skale Oceny Rodziny – Polska adaptacja FACES-IV (Flexibility and Cohesion Evaluation Scales) Davida H. Olsona. Kwestionariusz jest przeznaczony do oceny funkcjonowania rodziny. Można nim badać pojedyncze osoby lub całe rodziny. Kwestionariusz składa się z 62 twierdzeń, do których badany ustosunkowuje się w skali pięciostopniowej, od Całkowicie się nie zgadzam  do Całkowicie się zgadzam. Twierdzenia te tworzą osiem skal. Sześć z nich to główne skale Modelu Kołowego stworzonego przez Davida H. Olsona, dotyczące dwu wymiarów funkcjonowania rodziny – spójności i elastyczności (Zrównoważona Spójność, Niezwiązanie, Splątanie, Zrównoważona Elastyczność, Sztywność, Chaotyczność). Dwie pozostałe skale mierzą komunikację (która jest trzecim wymiarem Modelu Kołowego) oraz zadowolenie z życia rodzinnego. Oprócz wyników poszczególnych skal można też uzyskać trzy wskaźniki PLNożone: spójności, elastyczności i ogólny, będący miarą prawidłowości funkcjonowania rodziny.

Inwentarz Stanu i Cechy Lęku – STAI jest narzędziem do badania lęku rozumianego jako przejściowy i uwarunkowany sytuacyjnie stan jednostki oraz lęku rozumianego jako względnie stała cecha osobowości. Stosowany do diagnozy przesiewowej i indywidualnej; skala X-1 przydatna dodatkowo w badaniach eksperymentalnych wymagających rejestrowania zmian nasilenia lęku. STAI składa się z dwu podskal, z których jedna (X-1) służy do pomiaru lęku-stanu, a druga (X-2) lęku-cechy. Pytania składające się na obie skale umieszczone są po obu stronach jednego arkusza testowego. Każda podskala składa się z 20 pozycji, na które badany odpowiada, wybierając jedną z czterech skategoryzowanych odpowiedzi.

Test Kompetencji Rodzicielskich – TKR przeznaczony jest do pomiaru kompetencji rodzicielskich rozumianych jako dyspozycje rodziców warunkujące stosowanie przez nich takich sposobów postępowania z dzieckiem, które sprzyjają jego rozwojowi. Przeznaczony jest do oceny kompetencji rodzicielskich osób dorosłych oraz ich tendencji do popełniania czterech rodzajów błędów wychowawczych. Mogą nim być badani zarówno rodzice, jak i osoby niemające dzieci.

Test Matryc Ravena w Wersji Standard – Forma Klasyczna – Test służy do pomiaru poziomu inteligencji ogólnej. Stosowany przede wszystkim do celów selekcyjnych w populacji dzieci, młodzieży i dorosłych reprezentujących przeciętny poziom intelektualny. TMS-K składa się z 60 zadań ułożonych w 5 serii (A, B, C, D, E), po 12 zadań każda. Zadania mają postać niepełnych wzorów (matryc), a osoba badana ma dobrać brakujący fragment spośród podanych.

Test Matryc Ravena w Wersji Standard – forma Plus  – Test służy do pomiaru poziomu inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. Stosowany przede wszystkim do celów selekcyjnych w populacji młodzieży i dorosłych. Test służy do pomiaru poziomu inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. TMS Plus składa się z 60 zadań ułożonych w 5 serii (A, B, C, D, E), po 12 zadań każda. Zadania mają postać niepełnych wzorów (matryc), a osoba badana ma dobrać brakujący fragment spośród podanych. TMS Plus jest trudniejszy od TMS-K i TMS-R.

Test Rozumienia Emocji – Test przeznaczony jest do pomiaru zdolności do rozumienia emocji, traktowanej jako jeden z podstawowych komponentów inteligencji emocjonalnej. Ze względu na wysoką rzetelność TRE może być wykorzystywany zarówno w badaniach naukowych, jak i do diagnozy indywidualnej. Można go polecić do celów badań dotyczących inteligencji emocjonalnej. TRE może być również wykorzystywany w selekcji i rekrutacji pracowników.

WERK jest skalą przymiotnikową pozwalającą określić typowe dla osoby badanej nasilenie każdego z czterech stylów kierowania w układzie interpersonalnym oraz stwierdzić, czy dla osoby badanej któryś ze stylów jest stylem dominującym. Podstawowe zastosowanie WERK to identyfikowanie stylów kierowania i wyznaczanie pożądanych ścieżek rozwoju kompetencji kierowniczych u kadry menadżerskiej. Jest to użyteczne narzędzie do wspierania procesów rekrutacyjnych, selekcyjnych i rozwojowych w organizacji.

Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji. Kwestionariusz pozwalający na diagnozę preferencji w  zakresie zainteresowań typami czynności oraz warunków pracy. Umożliwia wygenerowanie listy preferowanych i odradzanych zawodów. Wyniki kwestionariusza mogą okazać się pomocne w wyborze kierunku kształcenia i dokształcania się, w wyborze zawodu, w podejmowaniu decyzji o zmianie kwalifikacji itp.